Skip to main content

Alle voordelen op een rijtje

De digitale wereld van Virtual Reality.

De keuze tussen een VR-bril en een Immersive Room hangt af van de toepassing, het budget en de gewenste ervaring. Beide hebben hun eigen sterke punten en kunnen worden gebruikt om unieke en boeiende immersive-ervaringen te bieden.

Een VR-bri is een bril die de gebruiker afsluit van de omgeving en middels virtual reality in een andere omgeving plaats.

Er zijn inmiddels meerdere soorten VR-brillen op de markt: draadloze brillen en brillen die aangesloten moeten worden op een gameconsole, een computer of een smartphone. Met het gebruik van speciale handgrepen of handbewegingen kan de gebruiker interactieve handelingen uitvoeren.

VR-brillen zijn zeer geschikt voor individuele trainingen en entertainmentdoeleinden. De bril kan overal mee naar toe genomen worden en dat is zeker een plus.

Videoproducties die je verder brengen

Virtual Reality

  • Ervaring
    Zien, horen en interactie.

  • Hele groep tegelijk
    Je kunt een groep mensen tegelijk trainen door iedereen een eigen headset te geven. Zo'n groep heeft wel (technische) ondersteuning nodig.

  • Zelfstandig
    Ervaren spelers kunnen zelfstandig een VR-game starten en spelen. Samenspelen en overleg met andere spelers is beperkt.

  • Overal te spelen
    Overal waar je een paar vierkante meter ruimte hebt, kun je de ervaring inzetten. Het kan zijn dat je wel wifi nodig hebt. In sommige gevallen moet de VR-bril worden verbonden met een computer.

  • Resultaten beschikbaar
    Resultaten worden normaal gesproken op de VR-set opgeslagen.

     

  • Zelf aanpassingen maken
    Je kunt zelf de interactieve elementen van onze VR-ervaringen aanpassen, zolang de headset maar verbonden is aan een computer.

  • Fysieke handelingen
    Voor het trainen van fysieke handelingen is een VR-set minder geschikt. Je mist het "handgevoel", en precieze bewegingen zijn niet altijd goed uit te voeren.

Immersive Room

  • Ervaring
    Zien, horen en interactie. Optioneel: geur, temperatuur, wind en fysieke handelingen.

  • Trainen in kleine groepen
    In een immersive room speel je meestal met 1 tot 8 spelers. Meestal onder begeleiding, maar dat is niet altijd nodig.

  • Groepstraining
    Ideaal voor trainingssituaties waarbij communicatie en samenwerking centraal staan.

  • Locatiegebonden
    Je hebt een Immersive Room nodig. Een kamer met daarin een heleboel apparatuur. Die worden ook mobiel gemaakt, bijvoorbeeld voor op een beurs of in een voertuig.

  • Resultaten overal beschikbaar
    Resultaten kunnen worden opgeslagen en gemaild naar de trainer of docent. Ze kunnen ook worden opgeslagen op een gedeelde locatie, zodat iedereen er toegang tot heeft.

  • Zelf aanpassingen maken
    Je kunt zelf eenvoudig de interactieve elementen van onze immersive ervaringen aanpassen, middels de bijgeleverde software.

  • Fysieke handelingen
    Je kunt koppelingen maken met fysieke objecten en apparatuur. Hierdoor kun je ook fysieke handelingen trainen.

Schrijf je in!
Wij houden je graag op de hoogte van onze Immersive- en VR-trainingen en producties. Ook organiseren we regelmatig interessante Webinars over dit onderwerp waar we je graag voor uitnodigen.  

Invalid Input